18
Jah. Selleks tuleb olla „Telli kaarte“ vaates, otsida üles soovitud tellimus. Rea parempoolses
küljes on vaja vajutada „Jätka maksega“.
• Tellisin kaardid eemakse alusel, kuid pole saanud siiani ühtegi arvet, mille alusel tellimuse
eest tasuda. Millal selle saan?
Eemakse tasumiseks tuleb alla laadida tellimuse kinnitus ja selle alusel tasuda eemakse.
Selleks tuleb olla „Telli kaarte“ vaates, otsida üles soovitud tellimus. Rea parempoolses küljes
on vaja vajutada „Lae alla tellimuse kinnitus“.
• Nupp/link „Lae alla tellimuse kinnitus“ ei toimi.
Soovitame esmalt värskendada veebilehitsejat (vajutada korraga klaviatuuri kombinatsioon
Ctrl Shi R) ja kui see ei aita, vahetada veebilehitsejat (nt FireFoxi asemel proovida Chrome)
ja kontrollida, kas pop-up teavitused on lubatud. Kui probleem on jätkuv, võa ühendust
helk.help@hansab.ee
• Mul on mitu eevõtet, kuid sisse logides näen ainult ühte.
Eevõtet saab lisada, kui paremalt ülevalt valida „Registreeri teine eevõte“.
• Töötaja töötab mitmes ehituseevões. Kas tal peab olema siis mitu ehituskaar?
Ei. Piisab, kui töötajal on üks kaart.
• Tellisin eevõe A alt töötajatele kaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
Töötajate ehituskaardid on personaalsed ja nendele eevõe nime peale ei trükita ehk kaarte
saab registreerida ükskõik millise eevõe alla. Kui ei soovi, ei pea uusi kaarte tellima.
• Tellisin eevõe A alt külaliskaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
Külaliskaardid on otseselt seotud eevõega, mille alt need tellitud on (trükitakse peale
eevõe nimi). Saatke esimesel võimalusel kiri helk@hansab.ee (tellimuse number, eevõe
nimi ja eevõte, millele tellida soovisite). Kui kaardid pole veel tootmisesse läinud, saab
eevõtet muuta. Tootmisesse läinud või toodetud kaarde puhul on tões vaja uued kaardid
tellida, kui eevõele B neid soovite.
• Sain kaardid käe ja märkasin, et kaardile on valed andmed trükitud (vale pilt, nimi,
isikukood vms). Kes selle eest vastutab? Mis edasi?
Meie trükime kaardile andmed, mille klient on sisestanud. Kui andmed ei ole õiged, on kaardi
tellimisel tehtud viga ja uue kaardi tellimise kulu on tellija kanda. Vale infoga kaardi võite
meile hävitamisse tuua/saata, kuid võite ka ise lõigata kaardil nurga ära. Inimene, kelle
isikukoodiga on kaart seotud, saab sisse logida HELK keskkonda, minna „Minu kaardid“
vaatesse ja valede andmetega kaardi sulgeda.
• Tähelepanu: kaarde pidev või pikaaegsem kokkupuude telefoni, aku, akulaadija ja muu
sellise elektroonikaga võib kaar kahjustada! Sellised kahjustused ei kuulu garani alla.
• Kaotasin kaardi ära/kaart varasta. Kuidas kaar sulgeda?
Selleks peab kaardi omanik (mie rma) sisse logima HELK keskkonda, valima ülevalt reast
„Minu kaardid“ ja kaardi taga vajutama nuppu „Sulge kaart“.
• Millised on dokumendifoto nõuded?
Dokumendifoto nõuetega saate tutvuda siin: hps://www.politsei.ee/et/dokumendifoto-
nouded-ja-juhised
HELK süsteemi pilde laadimisel on erandiks ees.ee’st alla laetud pildid, mille failisuurus on
väiksem, kui dokumendifoto nõuded ee näevad.
• Kuidas Töötajate Registrist andmeid alla laadida?
Logige e-MTAsse > valige „Esindatav“ > valige „Registrid ja päringud“ > valige „Töötamise
registreerimine“ > Vajutage töötamise kannete loetelu peal lingile „Laadin alla“