18
• Tellisin eevõe A alt töötajatele kaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
Töötajate ehituskaardid on personaalsed ja nendele eevõe nime peale ei trükita ehk kaarte
saab registreerida ükskõik millise eevõe alla. Kui ei soovi, ei pea uusi kaarte tellima.
• Tellisin eevõe A alt külaliskaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
Külaliskaardid on otseselt seotud eevõega, mille alt need tellitud on (trükitakse peale
eevõe nimi). Saatke esimesel võimalusel kiri helk@hansab.ee (tellimuse number, eevõe
nimi ja eevõte, millele tellida soovisite). Kui kaardid pole veel tootmisesse läinud, saab
eevõtet muuta. Tootmisesse läinud või toodetud kaarde puhul on tões vaja uued kaardid
tellida, kui eevõele B neid soovite.
• Sain kaardid käe ja märkasin, et kaardile on valed andmed trükitud (vale pilt, nimi,
isikukood vms). Kes selle eest vastutab? Mis edasi?
Meie trükime kaardile andmed, mille klient on sisestanud. Kui andmed ei ole õiged, on kaardi
tellimisel tehtud viga ja uue kaardi tellimise kulu on tellija kanda. Vale infoga kaardi võite
meile hävitamisse tuua/saata, kuid võite ka ise lõigata kaardil nurga ära. Inimene, kelle
isikukoodiga on kaart seotud, saab sisse logida HELK keskkonda, minna „Minu kaardid“
vaatesse ja valede andmetega kaardi sulgeda.
• Kaotasin kaardi ära/kaart varasta. Kuidas kaar sulgeda?
Selleks peab kaardi omanik (mie rma) sisse logima HELK keskkonda, valima ülevalt reast
„Minu kaardid“ ja kaardi taga vajutama nuppu „Sulge kaart“.
• Millised on dokumendifoto nõuded?
Dokumendifoto nõuetega saate tutvuda siin: hps://www.politsei.ee/et/dokumendifoto-
nouded-ja-juhised
HELK süsteemi pilde laadimisel on erandiks ees.ee’st alla laetud pildid, mille failisuurus on
väiksem, kui dokumendifoto nõuded ee näevad.
• Kuidas Töötajate Registrist andmeid alla laadida?
Logige e-MTAsse > valige „Esindatav“ > valige „Registrid ja päringud“ > valige „Töötamise
registreerimine“ > Vajutage töötamise kannete loetelu peal lingile „Laadin alla“
• Laadisin failiga andmed ülesse, kuid kuidas nüüd pildid lisada?
Järgmise sammuga saab lisada kõik pildid korraga. Pildi nimeks peab olema isikukood või
dokumendi number.
• Failiga tellimust tehes tuleb ee „Andmed puuduvad“/“Andmetes esineb viga“.
Faili sisuga on probleeme ja süsteem ei suuda faili lugeda. Enam levinud põhjused:
- faili sisus pole andmed eraldatud (andmetel vajalik oma lahter. Vaata „Lae alla näidis“
faili, mille leiad, kui alustad failiga tellimist);
- failis on vahel tühjad read (ava fail Notepadis ja kustuta tühjad read);
- fail on avatud Exceliga ja see on tekitanud suvalised tühjad akivsed read. -> Kopeerida
andmed faili vormi peale;
- faili päisest on väljad puudu. CSV failil peaks olema päises ala:
Kaardi tüüp;Eesnimi;Perekonnanimi;Isikukood;Dokumendi number;Sünnikuupäev;
-TÖR faili puhul peab jälgima, et see oleks eeskeelsena alla laetud ja oleks eraldajana
kasutusel semikoolon (;).
Kui probleem on jätkuv, saatke faili näidis helk.help@hansab.ee
• Kas juhatuse liikmele on kaart vajalik?
Kui juhatuse liige käib platsil ja tööd ei tee siis piisab külaliskaardist. Kui juhatuse liige töötab
ehitusel peab ka juhatuse liikmel olema töötaja kaart