Hansabi Ehitus- ja
Läbipääsu Kaardid
(HELK)
INFO/KASUTUSJUHEND 3.24
1
Sisukord
INFOLEHT: Ehitusvaldkonna töötajatele läbipääsukaardi väljastamise teenus. ..................................... 2
Helk.hansab.ee esmased vaated sisse logides. ....................................................................................... 4
Ettevõtte/kasutajate lisamine/muutmine. .............................................................................................. 5
Telli kaarte. Üksikute kaartide tellimine. ................................................................................................. 6
Transpordi valik ja tasumine. .................................................................................................................. 9
Telli kaarte. Laen tellimuse failiga. ........................................................................................................ 11
Minuga seotud kaardid. ........................................................................................................................ 14
Ettevõtte tellimused. ............................................................................................................................. 15
Korduma kippuvad küsimused (KKK). .................................................................................................... 16
2
INFOLEHT: Ehitusvaldkonna töötajatele läbipääsukaardi väljastamise
teenus.
Kust kaarte tellida?
Tellimusi saab esitada Hansabi Ehitus- ja Läbipääsu Kaardide
tellimiskeskkonnas (HELK): hps://helk.hansab.ee/
Kes saab tellida?
Tellimiskeskonda on loodud automaatne ligipääs eevõe juhatuse liikmetele. Nemad saavad
süsteemi sisse logides määrata kasutajad, kes edaspidi omavad õigust eevõe nimel kaarde
tellimusi esitada. Süsteemi saab sisse logida kasutades ID-kaar (sh digi-ID, elamisloakaart jm),
mobiil-ID või Smart-ID teenust.
Kui kellelgi on ligipääs puudu, siis palun saata kiri aadressile helk.help@hansab.ee ning peale info
kontrollimist antakse tellimiskeskkonnale ligipääs.
Kuidas tellimusi esitada? Mis kujul ja milliseid andmeid on tellimiseks vaja?
Läbipääsukaarte saab tellida ükshaaval ning masstellimustena. Suuremate tellimuste puhul on
masstellimus kindlas mugavam. Soovitame Töötajate Registrist (TÖR) eksporda töötajate andmed,
mille saab meie süsteemi failina üles laadida. Failis andmeid muutma või kustutama ei pea, süsteem
loeb vajalikud andmed ise.
Kaarditellimuse esitamiseks on iga isiku kohta vaja järgnevaid andmeid:
Ees- ja Perekonnanimi
Isikukood
Isikukoodi puudumisel sünnikuupäev ja dokumendi
number (lähetatud töötaja puhul kasutada sama
dokumendi numbrit, mis TI juures registreerides)
Dokumendifoto
Kuidas Töötajate Registrist andmeid alla laadida?
Logige e-MTAsse > valige „Esindatav“ > valige „Registrid ja päringud“ > valige „Töötamise
registreerimine“ > Vajutage töötamise kannete loetelu peal lingile „Laadin alla
Kuidas ja millisel kujul tuleb fotod üles laadida?
Soovitame tellijal eelnevalt kõikide tulevaste kaardiomanike fotod kokku koguda. Iga foto / faili
nimeks peab olema vastava isiku isikukood (selle puudumisel tellimisel edastatav dokumendi
number). Süsteem viib foto ja isiku selle alusel kokku. Foto üleslaadimiseks on toetatud formaadid jpg
ja png.
Foto peab vastavalt EMTA reeglitele olema vastavuses dokumendifoto nõuetega. Kõige lihtsam on, kui
iga kaardi saaja laeb ees.ee lehelt alla enda dokumendifoto ning edastab selle tööandjale, kes kaardi
tellib. See vastab kõikidele nõuetele ja on juba sobivas suuruses.
Kui isikul puudub ees.ee lehelt foto allalaadimise võimalus, siis tuleb teha ametlik dokumendifoto,
mis vastab PPA dokumendifoto nõuetele. Foto peab olema vähemalt 1300 x 1600 pikslit ning
vahemikus 1MB kuni 5MB. Nõuetega saab tutvuda siin:
Tehniliste küsimuste korral
pöörduda: helk.help@hansab.ee
Telefoninumber: TBC
Esitatud andmete õiguse eest
vastutab tellimuse esitaja.
Foto peab vastama dokumendifoto
nõuetele.
3
hps://www.politsei.ee/et/dokumendifoto-nouded-ja-juhised
Kui kontrolli käigus tuvastatakse nõuetele mievastav foto kasutamine, palume tellimust korrigeerida.
Kui seda esitatud tähtaja jooksul ei tehta, lükkame kaardi tellimuse tagasi (tasu sellisel juhul ei
tagastata).
Milliseid kaarte saab tellida?
Töötaja isikustatud kaart kehva Ees isikukoodiga isikule - kehvusega 5 aastat.
Töötaja isikustatud kaart Ees isikukoodita isikule - kehvusega 6 kuud.
laliskaart - tähtajatu.
Mis on kaardi hind?
Maksumus ühe kaardi kohta ühele isikule 6,67 eurot (+km). Teenuse eest saab tasuda
tellimiskeskkonnas pangalingi kaudu või eemaksuarve alusel.
Arve saadetakse eraldi.
Kui pikk on tarneaeg?
Kaardi tootmisaeg on 3 tööpäeva alates korrektse tellimuse esitamisest ja makse laekumisest.
Tellimuse esitaja e-posle saadetakse teavitus (koos saatelehega), kui kaardid on trükitud ja
tarnimiseks pakitud.
Millised on võimalikud tarneviisid?
Tellimuse esitamisel palun valida tarneviis, kuidas soovitakse kaardid käe saada:
1. Hansabi kontor, Keevise 11, Tallinn – tasuta
2. Hansabi pakiautomaat, Keevise 11, Tallinn – tasuta (lisandumas)
3. Pakiautomaat – lisandub poskulu
4. Kuller – lisandub poskulu
Näidis: kaarde kujundus
4
Helk.hansab.ee esmased vaated sisse logides.
Logides HELK keskkonda sisse, kui eevõte on registreeritud, kuid varasemaid tellimusi pole tehtud,
avaneb selline vaade:
Kui varasemalt on eevõe alt kaarte tellitud, siis on näha lisaks ka list eelnevatest tellimustes:
Eevõe puudumisel avaneb selline vaade:
Soovi korral saab eevõe ja juhatuse liikmed
registreerida vajutades nupule „Registreeri
eevõte. Avaneb aken, kuhu tuleb sisestada
eevõe registrikoodi (selle leiad siit:
hps://ariregister.rik.ee/est).
5
Eevõe/kasutajate lisamine/muutmine.
Eevõe muutmiseks on vaja vajutada eevõe nimele üleval paremas nurgas:
<- see rida näitab eevõtet, mille all toimetad ja saad
vajadusel eevõtet muuta
<- siin näed kasutajaid, kellele on antud luba eevõe alt
kaarte tellida ja saad vajadusel lis korrigeerida
<- saad registreerida uue evõe Äriregistri registrikoodi
alusel
6
Telli kaarte. Üksikute kaarde tellimine.
<- vajuta „Alusta tellimist“
Avaneb Kaarde tellimise vaade, kus tuleb ära täita kõik väljad. Kui mõni väli on peale andmete
sisestamist punane, siis see indikeerib väljal viga (lubamatu täht või tühik)
Esmalt vali tellitava kaardi liik:
Külaline – eevõe
nimeline kaart
Töötaja – personaalne
inimese andmetega kaart,
mis ei ole seotud
eevõega (eevõe nime
peale ei trükita)
Kaardi kujundused (tagaküljele trükitakse vaid QR kood):
7
Kasutajal on võimalik kõiki pilte detailvaates
kohendada (väiksemaks lõigata, paremini
paigutada).
Dokumendifoto tuleb üles laadida JPG või PNG
formaadis, miinimum 1300x1600 pikslit ning 1
kuni 5MB. Erandiks on ees.ee’st alla laetud
fotod.
Foto peab vastama dokumendifoto nõuetele:
hps://www.politsei.ee/et/dokumendifoto-
nouded-ja-juhised
Korrektse foto puudumisel ei saa me antud kaardi tellimust täita ja peame selle tagasi lükkama
(kaardi/tellimuse tasu sellisel juhul ei tagastata).
Kui väljad on täidetud, kontrolli kindlas üle, et ei ole eksinud nime või isikukoodi sisestamisel. Kui
mõni väli on peale andmete sisestamist punane, siis see indikeerib väljal viga (lubamatu täht või
tühik). Kui oled andmete ja foto õigsuses veendunud vajuta „Lisa kaart“. Sisestatud tellimus liigub
Tellimuse kokkuvõte“ poolele.
Nüüd saad teha valiku, kas soovid:
minna tellimust vormistama (Tarne ja maksmise valikud saad teha järgmisel lehel) või
lisada tellimusse kaarte.
Kaarde lisamiseks täida taaskord „Töötaja andmete“ lahter tehes esmalt valik, kas soovid tellida
töötaja või külaliskaarte.
8
Valides kaardi liigiks „Külaline“ jääb sisestada vaid tellitavate kaarde kogus. Eevõe nimeks läheb
automaatselt see, mille alt tellimus sisestatakse.
Vajutades „Lisa kaart“ liigub antud tellimus „Tellimuse kokkuvõte“ poolele:
Lisada võid nii palju kaarte, kui vähegi vaja on, olenemata sellest, mis liiki kaardiga on tegemist.
Kui inimesel, kellele töötaja kaar tellitakse,
puudub Ees isikukood (märgi ruut „isikul
puudub Ees isikukood“), avaneb vaade, kus
on vaja sisestada sünnikuupäev ja dokumendi
number.
Kõik muu on sama nagu Ees isikukoodiga
kaar tellides
9
Transpordi valik ja tasumine.
Tellimust vormistama“ vaates liigub süsteem edasi järgmisele lehele, kus tuleb teha transpordi valik
ja täita puudulikud andmed (PS! Veendu, et telefoni nr ja e-mail saaksid korrektselt sisestatud!).
Samas on võimalik liikuda tagasi tellimusse kaarde lisamise vaatesse, vajutades Tagasi“ nuppu
üleval vasakul:
Peale tarne andmete täitmist saab teha makse valiku: eemaks / maksa pangalingiga. Iga tellimuse
kohta tuleb teha eraldi makse ja makseviiteks märkida tellimuse number.
Tutvuda saab kasutajangimustega.
10
Valides makseviisiks „Maksa pangas
suunatakse peale „Kinnita ja maksa
vajutamist makset teostama. Peale
edukat makset kuvab HELK süsteem
Tellimine õnnestus!“ teavet.
Alla on võimalik laadida tellimuse
kinnitus vajutades „Lae alla tellimuse
kinnitus“
Ebaõnnestunud pangalingi makse
korral tuleb ee „Makse
ebaõnnestus“ teavitus.
Valides makseviisiks „Eemakse“ suunatakse peale „Kinnita ja maksa“ vajutamist järgmisesse
vaatesse, kus süsteem kuvab „Tellimine õnnestus!“.
Eemakse tasumiseks tuleb alla
laadida tellimuse kinnitus ja
selle alusel tasuda eemakse.
Selleks vajuta „Lae alla tellimuse
kinnitus“
11
Telli kaarte. Laen tellimuse failiga.
<- vajuta „Alusta tellimist“
Avaneb vaade, kus tuleb teha üks kahest võimalusest jätkamiseks:
1) Jätka TÖR failiga – töötajate
registrist allalaetud CSV fail
laadida ülesse muutmata
kujul. Süsteem loeb sisse vaid
vajalikud väljad.
2) Eelvormindatud faili üles
laadimine.
Antud valiku puhul on
võimalus alla laadida ka näidis
ja vorm.
PS! Nimede sisestamisel
kasutada Ees täheskku!
Mõlema valiku puhul avaneb järgmiseks vaade, kuhu tuleb
CSV fail lisada
Enne faili laadimist ava see Notepadis, et eemaldada tühjad
või vigased read. Kui faili ülesse laadimisel ei kuva ühtegi
rida, on fail vigane või sisaldab tühje ridu.
12
Failiga andmete üles laadimisel avaneb järgmiseks vaade üles laetud andmetega. Soovi korral saab
valida vaate nii, et näitaks kõiki kaarte, ainult külaliste kaarte või ainult töötajate kaarte
Kui mõni väli on peale andmete sisestamist punane, siis see indikeerib väljal viga (lubamatu täht või
tühik).
Kui andmed on korrektsed, vajuta nupule „Järgmine samm. Süsteem liigub edasi „Laadi fotod“
vaatesse:
Antud vaates saab lisada kõik pildid korraga. Selleks peab pildi nimeks olema isikukood või
dokumendi number, kui Ees isikukood puudub.
Kui andmed on korrektsed, vajuta nupule „Jätka“. Süsteem liigub edasi „Kontrolli andmed“ vaatesse:
13
Siin vaates saad veel kontrollida andmeid ja teha valiku:
„Lisa kaarte“ – süsteem laseb lisada käsitsi juurde kaarte (vaata juhendit: „Telli kaarte.
Üksikute kaarde tellimine.“)
Tellimust vormistama“ – süsteem liigub edasi transpordi ja makse valiku vaatesse (vaata
juhendit: „Transpordi valik ja tasumine.“)
14
Minuga seotud kaardid.
Kaardi omanik näeb endaga seotud kaarte ja staatuseid. Soovi korral saab neid sulgeda.
Kaardi omanik – kuvatakse kaardi omaniku nimi
Kaardi number – peale kaardi tootmist loodud UID
Kehb kuni – kaardi kehvuse aeg
Olek – kaardi olek. Kaardi olekuks võib olla üks neljast staatusest:
o Akivne – kaart on toodetud
o Ootel – kaar pole veel toodetud / makse ootel
o Töös – kaar toodetakse / hakatakse tootma
o Suletud – aegunud või omaniku poolt suletud kaart
15
Eevõe tellimused.
Kui eevõte on varasemalt tellimusi teinud, kajastuvad need esmases sisse logimise vaates „Telli
kaarte
Vajutades tellimuse rea peale, avaneb detailne vaade tehtud tellimusest:
Kaardi omanik – kuvatakse kaardi omaniku nimi
Kaardi number – peale kaardi tootmist loodud UID
Kaardi tüüp – töötaja / külaline
Isikukood – Ees isikukoodi olemasolul
Dokumendi number – kui puudub Ees isikukood
Sünnikuupäev – kui puudub Ees isikukood
Olek – kaardi olek. Kaardi olekuks võib olla üks neljast staatusest:
o Akivne – kaart on toodetud
o Ootel – kaar pole veel toodetud / makse ootel
o Töös – kaar toodetakse / hakatakse tootma
o Suletud – aegunud või omaniku poolt suletud kaart
o Tagasi lükatud – tellimuse eest ei ole peale meeldetuletust tähtajaks tasutud; tellimuse
andmed/pilt on puudulikud või ei vasta nõuetele (tellija ei ole talle saadetud kirjas toodud
tähtajaks edastanud uusi/täpsustavaid andmedid/pil)
16
Korduma kippuvad küsimused (KKK).
Kui kaua võtab aega kaarde tootmine?
Kaardi tootmisaeg on 3 tööpäeva alates korrektse tellimuse esitamisest ja makse laekumisest.
Kui kaua kaardid kehvad?
o Töötaja isikustatud kaart kehva Ees isikukoodiga isikule - kehvusega 5 aastat.
o Töötaja isikustatud kaart Ees isikukoodita isikule - kehvusega 6 kuud.
o Külaliskaart - tähtajatu.
Kust ja millal saan käe „Tulen kontorisse järele“ tellimuse?
Peale kaarde komplekteerimist saadetakse Teie poolt sisestatud meilile info, et järgmisest
tööpäevast on kaardid käe saadavad meie Keevise tn 11 (Tln) kontori administraatorilt.
Kas kaardid on võimalik käe saada ka mõnest teisest Hansabi kontorist?
Ei. „Tulen ise järele“ transpordi viisi valiku puhul saab kaardide vaid meie Tallinna (Keevise
11) kontori administraatorilt.
Tellisin kaardid kulleriga pakiautomaa. Kui kiirelt kaardid käe saan?
Me ei saa mõjutada kullerrma tarnekiirust. Tavapäraselt peaks paki automaa saabumise
teavitus tulema kuni ühe nädala jooksul peale tellimuse valmimise teavitust.
Ma ei jõudnud järgi pakiautomaa tellitud pakile. Mis nüüd saab?
Esmalt võtke ühendust valitud teenuspakkujaga (DPD, Omniva). Kui nad pole pakki meile veel
tagastanud, saavad nad selle tõenäoliselt uues automaa suunata. Olukorras, kus pakk
meile tagasi jõuab, on variant tulla sellele ise Keevise 11 kontorisse järgi või maksta uus
poskulu ja saadame selle uues soovitud automaa.
Kas saan raamatupidamise jaoks arve?
Jah. Arve saadetakse eraldi ja see võib võa mõned päevad aega. Kui juhtub, et arvet pole ka
nädal peale tellimuse käe saamist, võa ühendust helk@hansab.ee (kirjutada juurde
tellimuse number)
Tegin arvega tellimuse ning tegin kohe ülekande, kuid süsteem näitab staatuseks
„Maksmata.
Maksete laekumine võib võa süsteemide vahel aega ja selline staatus on ootuspärane.
Hiljemalt maksele järgneva päeva lõunaks peaks staatus korrektse makse puhul muutuma.
Tellisin kaardid ja märkisin tasumise pangalingiga, kuid makse jäi pooleli. Kas saan kuidagi
antud makse juurde tagasi pöörduda?
Jah. Selleks tuleb olla „Telli kaarte“ vaates, otsida üles soovitud tellimus. Rea parempoolses
küljes on vaja vajutada „Jätka maksega.
Tellisin kaardid eemakse alusel, kuid pole saanud siiani ühtegi arvet, mille alusel tellimuse
eest tasuda. Millal selle saan?
Eemakse tasumiseks tuleb alla laadida tellimuse kinnitus ja selle alusel tasuda eemakse.
Selleks tuleb olla „Telli kaarte“ vaates, otsida üles soovitud tellimus. Rea parempoolses küljes
on vaja vajutada „Lae alla tellimuse kinnitus“.
Nupp/link „Lae alla tellimuse kinnitus“ ei toimi.
Soovitame esmalt värskendada veebilehitsejat (vajutada korraga klaviatuuri kombinatsioon
Ctrl Shi R) ja kui see ei aita, vahetada veebilehitsejat (nt FireFoxi asemel proovida Chrome)
ja kontrollida, kas pop-up teavitused on lubatud. Kui probleem on jätkuv, võa ühendust
helk.help@hansab.ee
Mul on mitu eevõtet, kuid sisse logides näen ainult ühte.
Eevõtet saab lisada, kui paremalt ülevalt valida „Registreeri teine eevõte“
Töötaja töötab mitmes ehituseevões. Kas tal peab olema siis mitu ehituskaar?
Ei. Piisab, kui töötajal on üks kaart.
17
Tellisin eevõe A alt töötajatele kaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
Töötajate ehituskaardid on personaalsed ja nendele eevõe nime peale ei trükita ehk kaarte
saab registreerida ükskõik millise ehituseevõe alla. Kui ei soovi, ei pea uusi kaarte tellima.
Tellisin eevõe A alt külaliskaardid, kuid tegelikult tahtsin neid kaarte eevõe B alt
tellida. Kas pean nüüd uued kaardid tellima?
laliskaardid on otseselt seotud eevõega, mille alt need tellitud on (trükitakse peale
eevõe nimi). Saatke esimesel võimalusel kiri helk@hansab.ee (tellimuse number, eevõe
nimi ja eevõte, millele tellida soovisite). Kui kaardid pole veel tootmisesse läinud, saab
eevõtet muuta. Tootmisesse läinud või toodetud kaarde puhul on tões vaja uued kaardid
tellida, kui eevõele B neid soovite.
Sain kaardid käe ja märkasin, et kaardile on valed andmed trükitud (vale pilt, nimi,
isikukood vms). Kes selle eest vastutab? Mis edasi?
Meie trükime kaardile andmed, mille klient on sisestanud. Kui andmed ei ole õiged, on kaardi
tellimisel tehtud viga ja uue kaardi tellimise kulu on tellija kanda. Vale infoga kaardi võite
meile hävitamisse tuua/saata, kuid võite ka ise lõigata kaardil nurga ära.
Kaotasin kaardi ära/kaart varasta. Kuidas kaar sulgeda?
Selleks peab kaardi omanik (mie rma) sisse logima HELK keskkonda, valima ülevalt reast
„Minu kaardid“ ja kaardi taga vajutama nuppu „Sulge kaart“.
Millised on dokumendifoto nõuded?
Dokumendifoto nõuetega saate tutvuda siin: hps://www.politsei.ee/et/dokumendifoto-
nouded-ja-juhised
HELK süsteemi pilde laadimisel on erandiks ees.ee’st alla laetud pildid, mille failisuurus on
väiksem, kui dokumendifoto nõuded ee näevad.
Kuidas Töötajate Registrist andmeid alla laadida?
Logige e-MTAsse > valige „Esindatav“ > valige „Registrid ja päringud“ > valige „Töötamise
registreerimine“ > Vajutage töötamise kannete loetelu peal lingile „Laadin alla
Laadisin failiga andmed ülesse, kuid kuidas nüüd pildid lisada?
Järgmise sammuga saab lisada kõik pildid korraga. Pildi nimeks peab olema isikukood või
dokumendi number.
Failiga tellimust tehes tuleb ee „Andmed puuduvad“/“Andmetes esineb viga.
Faili sisuga on probleeme ja süsteem ei suuda faili lugeda. Enam levinud põhjused:
- faili sisus pole andmed eraldatud (andmetel vajalik oma lahter. Vaata „Lae alla näidis“
faili, mille leiad, kui alustad failiga tellimist);
- failis on vahel tühjad read (ava fail Notepadis ja kustuta tühjad read);
- fail on avatud Exceliga ja see on tekitanud suvalised tühjad akivsed read. -> Kopeerida
andmed faili vormi peale;
- faili päisest on väljad puudu. CSV failil peaks olema päises ala:
Kaardi tüüp;Eesnimi;Perekonnanimi;Isikukood;Dokumendi number;Sünnikuupäev;
-TÖR faili puhul peab jälgima, et see oleks eeskeelsena alla laetud ja oleks eraldajana
kasutusel semikoolon (;).
Kui probleem on jätkuv, saatke faili näidis helk.help@hansab.ee
Vajan abi TTKI-s objekde ülesse seadmisel.
Palun pöörduge ki@emta.ee
18
Vajan abi TTKI-s töötajate registreerimisel.
Juhendi leiab EMTA kodulehel (hps://www.emta.ee/ariklient/registreerimine-
eevotlus/elektrooniline-registreerimine-ehituses#kkk) parempoolsest küljest pdf kujul „TTKI
juhend“. Abi saamiseks pöörduge ki@emta.ee
Kes on need teenusepakkujad, kes pakuvad elektroonilise registreerimise süsteeme?
Info leiate EMTA kodulehelt „Küsimused ja vastused“ punkt 9 alt:
hps://www.emta.ee/ariklient/registreerimine-eevotlus/elektrooniline-registreerimine-
ehituses#kkk